دسته‌بندی نشده

بهترین دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره را چطور انتخاب کنیم؟

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

جامع ترین اطلاعات درباره دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

ثبت تردد پرسنل در کسب و کارهای مختلف، امری ضروری است که امروزه به روش‌های مختلف، انجام می‌گیرد و یکی از آن‌ها استفاده از دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره است که امنیت را نیز در مکان مد نظر، برقرار می‌کند.  اگر می‌خواهید انواع دستگاه‌های حضور و غیاب را به همراه نحوه عملکرد هر یک شناخته و بیشتر درباره دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره بدانید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه دستگاه‌های حضور و غیاب

همانطور که در مقدمه به آن اشاره کردیم، ساعت ورود و خروج به محیط کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ یکی از دلایل اهمیت ساعت ورود و خروج، ایجاد نظم در سازمان و دیگری تاثیر آن در حقوق و مزایاست؛ تقریبا تمامی کسب و کارها برای اینکه بی نظمی در کار ایجاد نشود، یک بازه زمانی را در نظر گرفته‌اند تا تمامی پرسنل در آن زمان، در شرکت، حضور داشته باشند؛ برای اینکه پرسنل، خود را ملزم به حضور در آن بازه زمانی بدانند، سازمان‌ها ساعت ورود و خروج را ثبت می‌کنند.

ثبت تردد به شیوه نوین برای اولین بار در سال 1888 میلادی انجام گرفت که توسط فردی که در حوزه فروش جواهرات، فعالیت داشت، اختراع شد. نحوه کار با این دستگاه به این صورت بود که زمان دقیق حضور و غیاب افراد با توجه به کد پرسنلی هر یک از آن‌ها توسط چرخ دنده‌هایی که با سرعت بالایی، کنترل می‌شدند، روی یک نوار کاغذی، ثبت می‌شد.

پس از آن دستگاه حضور و غیاب دیگری نیز بوجود آمد که سیستم حضور غیاب دی، نام گرفت؛ نحوه کار با این دستگاه به این صورت بود که افراد زمانی که وارد مکان مد نظر می‌شدند برای ثبت ورودي خود، اهرم دستگاه را که روی صفحه مربوط به خود آن‌ها بود را فشار داده و در نتیجه ساعت ورود آن‌ها، ثبت می‌شد.

حدود 6 سال پس از اختراع اولین دستگاه ثبت تردد به شیوه نوین، اولین دستگاه حضور غیاب کارتی اختراع شد. مخترع این دستگاه، آقای کوپر نام دارد. نحوه کار با این دستگاه به این صورت است که هر یک از افراد، کارتی مخصوص به همراه داشت که باید برای ورود به سازمان، اداره و … آن را داخل دستگاه، قرار داده و اهرم دستگاه را فشار دهند تا ساعت ورود و خروج، توسط دستگاه، ثبت شود.

این روند تا به امروز، ادامه یافت تا اینکه سیستم‌های حضور و غیاب اثر انگشتی، سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره و … روی کار آمدند و به دلیل برخورداری از سرعت و قدرت بالا در زمان کمی، جای خود را در سازمان‌ها و مکان‌های مختلف، باز کردند.

 

دستگاه حضور و غیاب MP-283010

ویژگی های دستگاه حضور وغیاب MP-283010 : ✅ جدیدترین دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی ✅ ظرفیت ثبت اثر انگشت تا

دستگاه حضور و غیاب MP-38304

ویژگی های دستگاه حضور وغیاب MP-38304 : ✅ سرعت تشخیص اثر انگشت فوق العاده بالا با طراحی زیبا ✅ ظرفیت

دستگاه حضور و غیاب MP-38321

ویژگی های دستگاه حضور وغیاب MP-38321 : ✅ ظرفیت ثبت اثر انگشت تا 1,000 انگشت ✅ حداکثر تعداد استفاده 80,000

دستگاه حضور و غیاب MP-38762

ویژگی های دستگاه حضور وغیاب MP-38762 : ✅ جدیدترین دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و چهره و کارت ✅ ظرفیت

دستگاه حضور و غیاب MP-38775ID

ویژگی های دستگاه حضور وغیاب MP-38775ID : ✅ دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و چهره و کارت ✅ ظرفیت ثبت

دستگاه حضور و غیاب MP-38784

ویژگی های دستگاه حضور وغیاب MP-38784 : ✅ دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و چهره و کارت ✅ ظرفیت ثبت

 

انواع دستگاه حضور غیاب کدامند؟

دستگاه‌های حضور و غیاب متنوعی در بازار موجود است که نحوه کارکرد، ویژگی‌ها و امکانات هر یک از آن‌ها با دیگری متفاوت است. در این بخش از مقاله می‌خواهیم انواع دستگاه‌های حضور و غیاب را معرفی کنیم که عبارتند از:

دستگاه حضور و غیاب کارتی

یکی از انواع دستگاه‌هایی که به منظور ثبت ورود و خروج پرسنل و به طور کلی افراد در یک سازمان، کاربرد دارد، نوع کارتی است. ثبت تردد افراد از طریق این دستگاه‌ها همانطور که از نامشان پیداست با استفاده از کارت‌هایی نظیر RFID و مایفر میسر می‌باشد؛ به این صورت که دستگاه، کد موجود در کارت را با استفاده از میدان مغناطیسی خوانده و ثبت می‌کند.

دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی

دستگاه حضور و غیاب

یکی دیگر از دستگاه‌های حضور و غیاب بر مبنای اثر انگشت افراد، کار می‌کند. اثر انگشت هر فرد مانند کارت شناسایی وی، منحصر به فرد است و در نتیجه می‌توان از آن در سیستم‌های امنیتی مختلف، استفاده کرد. انواع مختلف دستگاه‌های حضور و غیاب اثر انگشتی به دو شیوه مختلف، عمل می‌کنند به این صورت که:

نوع قدیمی این دستگاه‌ها بر اساس نور ساخته شده‌اند؛ نحوه عملکرد آن‌ها به این صورت است که نور از یک منبع نوری به سطح اثر انگشت، تابیده و بازتاب آن توسط یک دوربین به ثبت می‌رسد.

انواع جدیدتر دستگاه‌های حضور و غیاب اثر انگشتی به شیوه خازنی عمل می‌کنند؛ به این صورت که صفحه ای با قابلیت خازنی وجود دارد و زمانی که انگشت روی آن قرار داده می‌شود، بر اساس مقدار شیارهایی که روی انگشت وجود دارد، مقدار خازن متفاوتی ثبت شده و توسط دستگاه، پردازش می‌شود.

دستگاه حضور و غیاب رمزی

یکی دیگر از انواع دستگاه حضور و غیاب، رمزی است؛ به این صورت که به هر یک از افراد بر اساس کد پرسنلی آن‌ها یک کد داده می‌شود تا هر زمان که پرسنل، قصد ورود و خروج دارند، از آن کد استفاده کرده و تردد خود را به ثبت رسانند.

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نیز دستگاهی است که می‌تواند سیستم امنیتی مناسبی برای مکان‌های مختلف ایجاد کند؛ به این صورت که یکبار کارکنان سازمان را احراز هویت کرده و از آن پس کارکنان برای ورود و خروج خود باید جلوی دستگاه قرار گرفته و در صورتی که چهره شان توسط دستگاه، تشخیص داده شود، اجازه ورود و یا خروج به آن‌ها داده شود.

 چرا به دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نیاز داریم؟

یکی از مهم‌ترین دلایل و علل نیاز به استفاده از دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره، اطمینان از صحت اطلاعات ثبت شده‌است؛ از آنجایی که تمامی کارها و اطلاعات در این دستگاه‌ها به صورت کاملا اتوماتیک، انجام می‌شود و هیچ گونه دخالت انسانی در آن‌ها وجود ندارد، در نتیجه تمامی اطلاعات کاملا صحیح، ثبت سیستم می‌شوند و به هیچ عنوان، امکان تغییر در ساعت ورود و خروج سازمان‌ها وجود ندارد.

افزایش سرعت حضور و غیاب با استفاده از دستگاه‌های تشخیص چهره یکی دیگر از دلایل عمده برای خرید این دستگاه هاست؛ این سیستم‌های امنیتی، قادرند در حداقل زمان ممکن، اطلاعات را پردازش کرده و ساعت حضور و غیاب پرسنل سازمان را به ثبت رسانند. همچنین دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره، دقت بالایی در ثبت اطلاعات دارد.

کارکرد دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره در ادارات و سازمان‌ها به چه صورت است؟

دستگاه‌های حضور غیاب با تشخیص چهره یکی از بروزترین تکنولوژی‌هایی هستند که به منظور ثبت ورود و خروج افراد در هر مکانی که رفت و آمد در آن‌ها زیاد است، استفاده کرد. منظور از مکان‌های پر رفت و آمد و شلوغ، مکان‌هایی نظیر سازمان‌های اداری، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها و … است.

این دستگاه‌ها به خوبی قادر به تامین امنیت مکان مورد نظر شما هستند؛ برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید:

انباری یک هایپر مارکت را در نظر بگیرید که داخل آن پر از اجناس و اقلام خوراکی است؛ اگر در قسمت ورودی این انبار از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره استفاده شده باشد، تنها افرادی که از قبل هویت شان توسط این دستگاه‌، تایید شده، اجازه ورود به انبار را دارند و در نتیجه از ورود سارقان به آن جلوگیری می‌شود.

لازم به ذکر است که این دستگاه‌ها به خوبی قادرند تصاویر واقعی را از نمونه‌های غیر واقعی تشخیص دهند؛ به این معنا که حتی اگر عکس افرادی را که هویت شان در سیستم از قبل تعریف شده را جلوی دوربین دستگاه قرار دهید، سیستم اجازه ورود نخواهد داد یا به بیانی دیگر آن را رد خواهد کرد.

امکانات دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره

برندهای مختلف، مدل‌های متنوعی دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره تولید و طرحی کرده‌اند که برخی از امکانات در تمامی آن‌ها مشترک است و تنها در برخی از امکانات جزئی با یکدیگر، تفاوت‌هایی دارند. امکانات مشترک اغلب دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره مختلف، عبارتند از:

اکثر سیستم‌های تشخیص چهره به سنسور اثر انگشت نیز مجهز هستند و بسته به مدلی که دارند بین 1000 تا 5000 اثر انگشت را ثبت می‌کنند.

این دستگاه‌ها همچنین بسته به مقدار حافظه ای که دارند، قادر به ثبت تعدادی تصویر هستند. دقت و سرعت بسیار بالایی در تشخیص چهره افراد مختلف دارند. این دستگاه‌ها به دلیل استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته به خوبی قادر هستند حتی در صورت ایجاد تغییر در چهره افراد به عنوان مثال عینک گذاشتن و یا برداشتن عینک، تغییر حالت موهای سر و … نیز چهره افرادی را که از قبل، تصاویرشان در سیستم، ثبت شده را با سرعت خوبی، تشخیص دهند.

معمولا دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره، ضریب خطای کمی دارند و چهره‌های تکراری را دوبار ثبت نمی‌کنند، این کار، مانع از هدر رفت فضای ذخیره سازی این دستگاه‌ها شده‌است.

از دیگر امکانات این سیستم‌های امنیتی تشخیص چهره می‌توان به سیستم نوری مادون قرمز در آن‌ها اشاره کرد که موجب شده حی در مکان‌هایی که نور بسیار کمی دارند هم چهره افراد را بدون ذره ای خطا، تشخیص دهد.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، دارای صفحه نمایش لمسی است که به منظور تشخیص چهره افراد در هر بار ورود و خروج، تعبیه شده است.

از دیگر امکانات این سیستم‌های امنیتی می‌توان به بلندگوی صوتی و همچنین زنگ هشداری که در آن‌ها تعبیه شده، اشاره کرد.

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

 

اکنون که با امکانات این دستگاه‌ها آشنا شده اید، حتما برایتان جالب است بدانید که نحوه عملکرد آن‌ها به چه صورت است.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره در چندین مرحله کار خود را انجام می‌دهد که شامل موارد زیر است:

اسکن چهره (تصویر برداری اولیه)

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره برای اینکه بتواند کار خود را انجام دهد یا به عبارتی دیگر بتواند چهره افراد را تشخیص دهد، حتما باید از قبل چهره افرادی که مجاز به ورود و خروج از ساختمان مد نظر هستند را ذخیره کند؛ به همین دلیل است که ابتدا همه کارمندان یک اداره در صورتی  که از این دستگاه برای حضور و غیاب استفاده شود در مقابل دوربین دستگاه قرار می‌گیرند تا تصویر تمامی افراد در حافظه دستگاه، ذخیره سازی شود.

بررسی تصویر

یکی از نکات مهمی که موجب محبوبیت این دستگاه‌ها در ساختمان‌های اداری و … شده‌است، دقت بالای آن‌ها در تشخیص چهره افراد است؛ این دستگاه قادر است حتی زمانی که حالت موهای خود را تغییر می‌دهید و یا اینکه تغییر درگیری در چهره تان ایجاد می‌شود، باز هم چهره شما را تشخیص دهد؛ دلیل این دقت بالا، الگوریتم‌های به کار رفته در این سیستم هاست؛ به این صورت که دستگاه با توجه به الگوریتم‌های آن، یک سری از نقاط مشخص شده‌ای از چهره هر یک از افراد را که در هر فرد، منحصر به فرد هستند را در نظر می‌گیرد و در هر بار وورد و خروج، تنها همان نقاط را بررسی می‌کند، در نتیجه اگر ریش‌هایتان بلند شود یا اینکه رنگ رژ لبتان را تغییر دهید و …، دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره باز هم قادر به شناسایی شما خواهد بود.

ذخیر تصویر

پس از اینکه افراد در مقابل دوربین سیستم تشخیص چهره قرار گرفته و سیستم، نقاط مشخصی بر روی چهره هر یک از افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد ، تمامی تصاویر به عنوان یک فاکتور تشخیص چهره در دستگاه، ذخیره می‌شوند.

بانک اطلاعاتی سیستم حضور غیاب تشخیص چهره، پر از تصاویر افرادی است که چهره شان توسط این دستگاه، اسکن شده‌است.

مقایسه تصویر جدید با تصویر اولیه گرفته شده

پس از اینکه تصویر اولیه شما در سیستم ذخیره شود، هر زمان دیگر که جلوی آن قرار گیرید، دستگاه، چهره شما را تشخیص خواهد داد؛ این بدان معناست که هویت تان از قبل احراز شده‌است و در نتیجه مانعی برای ورود و خروج خود در مکانی که از این دستگاه استفاده شده‌است، ندارید و اطلاعات هویتی شما با قرار گرفتن جلوی دوربین این سیستم‌های امنیت، ثبت خواهد شد.

مزایای استفاده از دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

اکنون که با تعریف و نحوه عملکرد سیستم‌های امنیتی تشخیص چهره آشنا شدید، خوب است که مزایای استفاده از این دستگاه‌ها را نیز بدانید. استفاده از این دستگاه در مکان‌های مختلف، مزایای زیادی را به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارتقای سطح امنیتی

همانطور که قبل از این به آن اشاره کردیم یکی از دلایل استفاده از دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره، بهبود سطح امنیتی یک شرکت، سازمان و .. است. خوشبختانه این سیستم‌ها به به خوبی توانسته‌اند این مهم را فراهم آورند؛ به این صورت که تنها به افرادی که از قبل، ثبت سیستم شده، اجازه ورود می‌دهند و دیگر افراد، قبل از ورود به سازمان، شرکت و … حتما باید دلیل مراجعه خود به آن مکان را معرفی کنند و بگویند که با چه کسی، کار دارند تا توسط نگهبانان مجموعه، بررسی شده و سپس اجازه ورود و یا عدم ورود به آن‌ها داده شود.

ادغام و یکپارچگی آسان

یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره، ادغام و یکپارچگی آسان این سیستم‌ها با دیگر سیستم‌های کامپیوتری است؛ به این معنا که امکان استفاده همزمان از چندین سیستم تشخیص هویت و کنترل دسترسی برای افراد، فراهم شده که موجب افزایش بهره وری هر یک از این سیستم‌ها نیز شده‌است.

عملکرد صحیح و دقت بالا

این دستگاه‌ها، نرخ صحت عملکرد بالایی داشته که این خود مزیت بسیار بزرگی به حساب می‌آید. از آنجایی که در دستگاه‌های حضور غیاب تشخیص چهره از الگوریتم‌های پیشرفته، استفاده شده‌است در نتیجه این سیستم‌ها، دقت بسیار بالایی دارند و به خوبی قادر به تشخیص چهره افراد حتی با تغییر هم هستند.

کاملا اتوماتیک هستند

شیوه‌های سنتی حضور و غیاب یا به طور کامل و یا بخشی از آن‌ها به صورت دستی انجام می‌شدند که بسیار وقت گیر بودند و دقت بالایی هم نداشتند.

اما در دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره به هیچ عنوان، کارهای دستی هیچ گونه دخالتی ندارند و تمامی کارها به صورت کاملا اتوماتیک، انجام می‌شوند. این موضوع علاوه بر اینکه دقت را تا حد زیادی افزایش داده، موجب راحتی افراد نیز شده‌است.

ممانعت از نقلب در زمان ورود و خروج افراد

در برخی از سازمان‌های اداری، کارمندان با تیم حراستی سازمان خود، رفاقت داشته و در بسیاری از موارد دیده شده هنگامی که دیرتر از زمان موعد به اداره می‌رسیدند و یا آنکه می‌خواستند زود از زمانی که باید، از سازمان خارج شوند از حراست تقاضا می‌کردند تاخیری برای آن‌ها ثبت نکند؛ خوشبختانه با روی کار آمدن سیستم‌های امنیتی حضور غیاب تشخیص چهره، جلوی تمامی این تخلفات، گرفته شده؛ زیرا ثبت ورود و خروج افراد به سیستم سپرده شده و هیچ گونه دخالت انسانی، امکان پذیر نیست.

صرفه جویی در زمان

یکی دیگر از بزرگترین مزایای استفاده از یک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، صرفه جویی در زمان است؛ تنها کافیست برای چند لحظه در مقابل دوربین دستگاه قرار گیرید تا چهره تان تشخیص داده شود. این امر به ویژه در سازمان‌های بزرگ با تعداد زیادی پرسنل، بسیار حائز اهمیت است و تا حد زیادی در زمان افراد، صرفه جویی می‌کند. همچنین مانع از ازدحام در هنگام ورود و خروج به محل ساختمان مد نظر می‌شود.

کمک به محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در تعیین حقوق پرسنل یک سازمان، مقدار ساعت کاکرد آن‌ها در ماه است؛ با استفاده از دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره به راحتی می‌توان تعداد ساعت کاری در ماه را حساب کرده و براساس آن حقوق پرسنل را نیز محاسبه کرد.

رعایت بهداشت

از آنجایی که برای ثبت ورود و خروج با استفاده از دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره، نیازی به تماس با دستگاه، نیست در نتیجه، بهداشت نیز به خوبی رعایت می‌شود و این خود مزیت بسیار بزرگی به ویژه در سازمان‌های بسیار بزرگ که تعداد پرسنل زیاد است، به حساب می‌آید. این در حالی است که برای استفاده از دستگاه‌های حضور غیاب کارتی و یا اثر انگشتی، باید کارت و انگشت خود را به صورت مستقیم روی دستگاه قرار داده و در نتیجه احتمال انتقال بیماری و میکروب از فردی به فرد دیگر تا حد زیادی، افزایش پیدا خواهد کرد.

عدم محدودیت زمانی و مکانی

یکی دیگر از مزایای این دستگاه‌ها که اغلب مدیران را به استفاده از آن‌ها ترغیب کرده، این است که استفاده از آن‌ها هیچ محدودیت زمانی و یا حتی مکانی را ایجاد نمی‌کند؛ به این معنا که هر زمان بخواهید از حضور و غیاب پرسنل خود در سازمان، اطلاع یابید به راحتی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره همچنین محدودیت مکانی نیز ندارد؛ به این صورت که تنها با نصب نسخه اندرویدی و یا آی او اس نرم افزار می‌توانید در هر کجا که هستید، آمار پرسنل حاضر در محیط کاری خود را از طریق تلفن همراه هوشمند خود بررسی کنید.

افزایش انگیزه کارکنان برای حضور سر موقع

از آنجایی که این دستگاه‌ها، ساعت ورود و خروج را به طور دقیق، ثبت سیستم می‌کنند، بدیهی است که کارکنان یک مجموعه، دقت بیشتری در ساعت ورود و خروج خود داشته باشند و این خود موجب ایجاد نظم در کل سازمان می‌شود.

 

دستگاه حضور و غیاب MP-283010

ویژگی های دستگاه حضور وغیاب MP-283010 : ✅ جدیدترین دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی ✅ ظرفیت ثبت اثر انگشت تا

دستگاه حضور و غیاب MP-38304

ویژگی های دستگاه حضور وغیاب MP-38304 : ✅ سرعت تشخیص اثر انگشت فوق العاده بالا با طراحی زیبا ✅ ظرفیت

دستگاه حضور و غیاب MP-38321

ویژگی های دستگاه حضور وغیاب MP-38321 : ✅ ظرفیت ثبت اثر انگشت تا 1,000 انگشت ✅ حداکثر تعداد استفاده 80,000

دستگاه حضور و غیاب MP-38762

ویژگی های دستگاه حضور وغیاب MP-38762 : ✅ جدیدترین دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و چهره و کارت ✅ ظرفیت

دستگاه حضور و غیاب MP-38775ID

ویژگی های دستگاه حضور وغیاب MP-38775ID : ✅ دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و چهره و کارت ✅ ظرفیت ثبت

دستگاه حضور و غیاب MP-38784

ویژگی های دستگاه حضور وغیاب MP-38784 : ✅ دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و چهره و کارت ✅ ظرفیت ثبت

 

معایب استفاده از دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

برای دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره، همچنین یک سری معایبی نیز برشمرده اند که در مقایسه با مزایایی که دارد، خیلی چشمگیر نیستند. این معایب عبارتند از:

تاثیر کیفیت تصاویر

یکی از معایبی که برای دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره در نظر گرفته‌اند تاثیر کیفیت تصاویر در عملکرد آن هاست. همانطور که در قسمت نحوه عملکرد سیستم‌های امنیتی تشخیص چهره بیان کردیم، عملکرد این دستگاه‌ها بر پایه تصاویر از قبل، ذخیره شده‌است.

زاویه قرارگیری جلوی دوربین

زاویه ای که افراد در هر بار ورود و خروج از سازمان جلوی دوربین قرار می‌گیرند، باید همانند زاویه تصویر اولیه ای که در دستگاه، ثبت شده، باشد. این مشکل به راحتی و تنها با تغییر مقدار کمی زاویه، حل می‌شود و خیلی نمی‌توان آن را عیب دستگاه در نظر گرفت.

فضای ذخیره سازی اطلاعات

از آنجایی که باید تصویر تمامی کارکنان یک سازمان در حافظه دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره، ذخیره شود، بنابراین نیاز به فضای ذخیره سازی زیادی دارد؛ این مشکل  در سازمان‌هایی که تعداد کارکنان زیادی دارد، بیشتر دیده می‌شود. به طور کلی ذخیره تصاویر به تعداد زیاد با فرمت‌های مختلف و تبدیل هر یک از آن‌ها به الگوریتم، نیاز به فضای ذخیره سازی زیادی دارد و در صورتی که تعداد تصاویر افزاییش پیدا کند، احتمالی اینکه فضای ذخیره سازی اطلاعات، کم بیاید، وجود دارد.

معرفی برخی از بهترین دستگاه‌های حضور غیاب تشخیص چهره

تنوع دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره، زیاد است و که هر یک از آن‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوعی دارند. برخی از بهترین سیستم‌های امنیتی حضور غیاب تشخیص چهره عبارت است از:

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره UBio-X Pro2

سیستم امنیتی حضور و غیاب با تشخیص چهره UBio-X Pro2 توسط برند VIRDI، طراحی و تولید شده‌است؛ این دستگاه قادر است با سرعت بالایی اطلاعات که شامل تصاویر افراد است را پردازش کرده و چهره آن‌ها را تائید و یا رد کند.

دوربین به کار رفته در این دستگاه، قدرت بسیار بالایی دارد؛ به طوری که می‌تواند حتی از فاصله 3 متری نیز چهره پرسنل سازمان را تشخیص دهد؛ جالب است بدانید که این دستگاه حتی قادر به تشخیص چهره افراد، زمانی که در حال حرکت نیز هستند می‌باشد.

این دستگاه به خوبی قادر به تشخیص چهره واقعی از غیر واقعی نیز است؛ به این معنا که اگر عکس چهره خود را در مقابل دستگاه بگیرید، دستگاه قادر است تشخیص دهد که  عکس بوده و در نتیجه آن را تائید نخواهد کرد.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره UBio-X Pro2 مجهز به سنسور مادون قرمز بوده و در نتیجه، می‌تواند چهره افراد حتی در محیط‌های تاریک را نیز تشخیص دهد.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره Suprema X_Station

سوپریما یکی از معروف‌ترین برندهای تولید کننده دستگاه‌های حضور و غیاب با قابلیت‌های متنوع است. یکی از محصولات این برند، دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره X_Station است که ابعاد کوچک و صفحه نمایش لمسی رنگی دارد.

این دستگاه به منظور تشخیص چهره از کارت‌های RFID استفاده می‌کند. مجهز به رله داخلی است و همچنین قابلیت اتصال به قفل مقابل برقی دارد.

این دستگاه، ظرفیت بالایی برای ذخیره سازی اطلاعات دارد؛ به این صورت که قادر است 200  هزار کاربر را به همراه 100 هزار تردد و 5 هزار تصویر، ذخیره کند.

کار با این دستگاه بسیار آسان است؛ روی آن 4 دکمه مختلف، تعبیه شده‌است که می‌توان تمامی عملیات مربوط به دستگاه را با استفاده از همان 4 دکمه انجام داد. دوربین تعبیه شده در این سیستم امنیتی حضور غیاب تشخیص چهره، هوشمند است؛ به این معنا که قادر به تشخیص چهره و ثبت تصاویر کاربران است.

سرعت پردازش این دستگاه به دلیل بهره مندی از پردازنده CPU 667 MHz، بسیار بالاست.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره Suprema FaceStation

یکی دیگر از بهترین دستگاه‌هایی که با تشخیص چهره افراد، عمل حضور و غیاب را انجام می‌دهند، دستگاه Suprema FaceStation می‌باشد.

این سیستم دارای دو دوربین است که از آن‌ها به منظور تشخیص چهره افراد و اسکن سه بعدی صورت هر یک از افراد، استفاده می‌شود. دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره Suprema FaceStation به خوبی قادر است تمامی جزئیات صورت افراد را شناسایی کرده و حتی در صورت ایجاد تغییرات در صورت افرادی که از قبل تصاویر آن‌ها در سیستم، ثبت شده هم قابلیت تشخیص چهره افراد را دارد.

ذخیره سازی چهره افراد در این سیستم امنیت تشخیص چهره به دو صورت امکان پذیر است:

1-   وارد کردن تصاویر افراد از طریق نرم افزار

2-   اسکن کردن تصاویر افراد از طریق خود دستگاه

دستگاه حضور و غیاب ZK Fk 800

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره ZK Fk 800 یکی دیگر از سیستم‌های امنیتی با عملکرد بسیار عالی است؛ به طوری که قادر است چهره افراد را حتی با آرایش کردن، بدون آرایش، ریش گذاشتن، عینک زدن و … نیز به درستی تشخیص دهد. یکی از بزرگترین مزایای این دستگاه، سرعت پردازش اطلاعات است؛ به این معنا که قادر است تنها در عرض 1 ثانیه، چهره افراد را تشخیص دهد. این دستگاه قابلیت ذخیره سازی 1500 چهره مختلف را دارد و همچنین از این دستگاه می‌توان به منظور حضور و غیاب با اثر انگشت نیز استفاده کرد؛ قابلیت ذخیره سازی 2 هزار اثر انگشت را دارد.

دستگاه حضور و غیاب ZK Fk 800 دارای امکانات بسیار پیشرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز به سیستم تصویری بهره مند از مادون قرمز برای مکان‌هایی با حداقل نور
  • قابلیت انتقال اطلاعات از طریق پورت شبکه، مشاهده آنلاین در دستگاه
  • قابلیت انتقال اطلاعات با پورت یو اس بی (usb) فلش مموری
  • مجهز به سیستم کامل کنترل دسترسی
  • قابلیت شناسایی افراد به 4 شیوه مختلف تشخیص چهره، اثر انگشت، کارت و رمز
  • پشتیبانی از زبان فارسی و تقویم خورشیدی
  • مجهز به باتری داخلی، وای فای و پورت شبکه

دستگاه حضور غیاب با دو عملکرد تشخیص چهره و اثر انگشتی MB200 نانوتایم

دستگاه MB200 نیز در لیست بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره و همچنین اثر انگشتی قرارداد؛ زیرا از هر دو عملکرد پشتیبانی می‌کند و برای محیط‌های کاری، گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

این دستگاه قادر به ذخیره سازی 150 چهره، 1000 اثر انگشت و همچنین 100 هزار ثبت تردد می‌باشد.

برای تخلیه دستگاه می‌توان از کابل شبکه و USB استفاده کرد. از جمله امکانات این مدل دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره می‌توان به قابلیت مشاهده ترددها به صورت آنلاین از طریق نرم افزار آن اشاره کرد. با استفاده از این دستگاه همچنین می‌توان دو سطح مدیریتی و کاربری تعریف کرد.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشتی SEMI OUTDOOR 8000 نانوتایم

دستگاه SEMI OUTDOOR 8000 از سه عملکرد تشخیص چهره، اثر انگشت و همچنین کارتی، پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل آن، لینوکس و CPU آن بسیار قدرتمند است به طوری که قادر به پردازش اطلاعات با سرعت کم می‌باشد.

از جمله قایلت‌های این دستگاه می‌توان به تشخیص چهره در نور زیاد و کم، قابلیت نصب در فضاهای باز، امکان ثبت 1000 چهره، 5000 اثر انگشت و 1000 کارت و قابلیت ذخیره سازی تا 300 هزار رکورد تردد، اشاره کرد. این مدل از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، امکان استفاده از باتری خارجی را نیز در اختیار کاربران قرار داده‌است.

دستگاه حضور غیاب نانوتایم مدل SEMI OUTDOOR 8000، کاربری آسانی دارد و منوهای آن به زبان فارسی، طراحی شده‌اند. سایز صفحه نمایش این دستگاه، 2.8 اینچی و لمسی است.

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

سخن پایانی

امروزه با توجه به کارکرد، سرعت و دقت بالای دستگاه‌های ثبت حضور و غیاب پرسنل، این دستگاه‌ها به جزئی جداناپذیر از سازمان، شرکت‌ها و … تبدیل شده‌اند.

ما در این مطلب، سعی کردیم هر آنچه لازم است درباره دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره بدانید را بیان کنیم تا با شناخت نحوه عملکرد، مزایا و معایب این نوع از دستگاه‌ها در صورت تمایل برای حضور و غیاب پرسنل و همچنین افزایش ایمنی سازمان و محل کار خود از آن استفاده کنید. از اینکه وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب، صرف نمودید، بی نهایت متشکریم. اکنون شما عزیزان می‌توانید و سوالات و یا تجربیات خود از کار با هر یک از سیستم‌های امنیتی حضور و غیاب تشخیص چهره را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *